Pilates reformer træning

”In 10 sessions you will feel the difference
in 20 you will see the difference
and in 30, you will have a new body.” By Joseph H. Pilates

Pilates blev udviklet af tyskeren Joseph Pilates tidligt i det 20. århundrede. Systemet blev udviklet gennem mange år, og Joseph Pilates udarbejdede pilates metoden, som er en fysisk metode til udvikling af kroppen.

Oprindeligt hed Pilates ”Contrology” og er bygget op omkring 6 grundprincipper, som vi bruger i undervisningen på reformeren:

  • Vejrtræning
  • Præcision
  • Kontrol (Contrology)
  • Center (tyngdeloven)
  • Koncentration
  • Flow

Pilates er oprindeligt udviklet til udførelse på måtte, men det var gennem arbejdet i det motionscenter, som Joseph Pilates åbnede i 1926 på 939 Eight Avenue i New York, at han udviklede reformeren, som er en maskine, der består af fjedre, stropper og en glidende vogn samt en fodbarre.

Maskinen bruger personens egen kropsvægt, som ved hjælp af fjedrene er med til at støtte og udfordre de centrale muskler, der både stabiliserer og mobiliserer kroppen. Hvad enten man er elitesportsudøver eller ikke har dyrket motion i mange år, vil man mærke, hvordan alle kroppens muskler vil få mere styrke, smidighed og udholdenhed. Det er en unik måde at træne på, og alle vores medlemmer oplever allerede efter få timers træning en forbedring i og af deres krop – især ryg og mave.

Vi underviser til musik tilpasset det enkelte hold, og ikke to timer er ens, da pilates øvelserne kan sammensættes på utallige måder, ligesom instruktøren sammensætter undervisningen, så den passer til det enkelte hold eller personlig træning.

Din krop vil elske dig for det.

Til sidst blot en advarsel: Reformer træning er stærkt vanedannende – på den super gode måde.